Coronavirus: veelgestelde vragen

Laatst bijgewerkt: 04-06-2020

Actuele informatie bezorging
I.v.m. uitbetaling van vakantiegeld en het Pinksterweekend verwacht PostNL extreme drukte. De bezorging van uw bestelling kan vertraging oplopen.

Kan ik gewoon blijven bestellen?
Ja, wij doen er alles aan om alle bestellingen af te handelen. Het kan wel zijn dat de bezorging vertraging heeft door grote drukte bij PostNL.

Wat voor voorzorgsmaatregelen hebben jullie getroffen?
Wij volgen alle maatregelen en adviezen van het RIVM op. Onze medewerkers bewaren 1,5 meter afstand en bij het inpakken van bestellingen worden handschoenen gedragen. Daarnaast komen geen van onze medewerkers werken als ze ziekte verschijnselen hebben.

Verwachten jullie problemen met de voorraad?
Op dit moment leveren al onze leveranciers nog. Wij doen ons best om alles op voorraad te houden. Hierbij stemmen wij de collectie af op de huidige situatie, hiervoor hebben wij de rubriek hallo, zomaar. Mocht er iets ontbreken horen we dat graag van u.

Waarom zijn zoveel kaarten niet op voorraad?
Door het hoge aantal bestellingen zijn er meer kaarten dan anders niet op voorraad. Wij doen ons best om zo min mogelijk kaarten die niet op voorraad zijn te laten zien op de website.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Uw bestelling wordt maandag t/m donderdag vóór 15:00 uur en vrijdag vóór 12:00 uur dezelfde dag verzonden, en anders de eerst volgende werkdag. Door de grote drukte bij PostNL kan het soms langer duren voordat u uw bestelling ontvangt.

Kan mijn bestelling besmet zijn met het virus?
Wij en PostNL doen er alles aan om te voorkomen dat pakketjes besmet raken met het virus. Mocht dit toch gebeuren kan het virus niet goed overleven op papier. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat na 24 uur het virus niet meer gevonden wordt op papier. Als u 100% zeker wil zijn dat uw bestelling niet besmet is kunt u deze na ontvangst 24 uur in quarantaine leggen voordat u deze opent. Voor de zekerheid kunt u na het openen uw handen wassen.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
PostNL houdt zich aan de regels van het RIVM. Zij bezorgen uw bestelling contactloos. Zij leggen het pakketje voor uw deur of als het pakketje door de brievenbus past doen ze deze in de brievenbus. Uw pakket wordt nooit onbeheerd voor uw deur achtergelaten.

Waarom krijg ik op zaterdag of zondag al een verzendbevestiging?
Vanwege de grote drukte worden in het weekend al zoveel mogelijk bestellingen ingepakt en afgehandeld. Daarom ontvangt u dan al een verzendbevestiging. Op maandag worden de bestellingen verzonden en vanaf dinsdagochtend zijn ze te volgen met track & trace.